Vattenmaskin från Aquablu

Friskt, hållbart och alltid nära till hands – så blev Aquablu en självklar del av pausen hos Bonnier Service

Hållbarhet, Kund Case

På kontoret hos Bonnier Service är det lätt att hålla vätskebalansen. Här bubblar det inte bara av kreativitet – utan även av friskt, smaksatt vatten direkt från kranen. Med Aquablu har man tagit ett medvetet steg mot både bättre hälsa och mindre plast. Men hur togs beslutet att byta till en digital vattenlösning? Och vad säger medarbetarna om upplevelsen hittills?

Vi tog en pratstund med Helene Haraldsson, ansvarig för arbetsplatsservice på Bonnier Service, för att höra mer om hur Aquablu gör skillnad i vardagen – både för personalen och miljön. 💧🧡

Vad fick er att se över ert dryckesutbud på kontoret?

Bonnier Service blev introducerade till Aquablu genom Sebastian Idoff på Smiling Faces. Vi fastnade direkt – när vi fick höra om alla hälsofördelar var beslutet självklart.

Vi ville skapa en ny, upplevelsebaserad vattenlösning som kompletterade vår redan uppskattade kaffemaskin från Smiling Faces.

Dessutom lockade det att vara bland de första i Stockholm med den här innovativa maskinen.

Vad var ert första intryck av Aquablu?

En stilren och modern maskin som var enkel att använda och väckte stor nyfikenhet hos våra besökare.

Vad fick er att välja just Aquablu framför andra alternativ?

Kombinationen av nyhetens behag, hållbarhetsprofilen och den tilltalande designen var avgörande.

Hur har Aquablu påverkat arbetsplatsen och kulturen?

Den har blivit en naturlig samlingspunkt – fler stannar upp vid kaffe- och vattenstationen. Många dricker nu vatten från Aquablu och responsen har varit otroligt positiv, särskilt när vi har gäster i större grupper. Det smaksatta och vitaminberikade vattnet uppskattas extra mycket.

Vad säger medarbetarna och gästerna om Aquablu?

Bara positivt! Den är enkel att använda, lätt att byta smak och flera uttrycker att de vill ha en egen på sina kontor.

“Snyggaste vattenmaskinen någon har skådat!”

Hur viktig var hållbarhet i ert beslut?

En mycket viktig faktor. Möjligheten att minska plastanvändningen var central – vi får även statistik ifrån Smiling Faces för att kunna följa upp. Det har till och med blivit en tävling på kontoret kring hur mycket plast vi kan spara!

Skulle ni rekommendera Aquablu till andra företag?

Absolut!

“Varför har inte alla företag en sån här på kontoret?!”

Vi rekommenderar Aquablu dagligen och hänvisar ofta till Sebastian. Det har redan genererat nya kundkontakter och samarbetet har gjort det både enklare och roligare att göra affärer. Vi kommer definitivt fortsätta pusha för att fler företag ska få uppleva denna maskin!

Make us smile - dela detta inlägg:

Fler inlägg