Från första mötet med Smiling Faces till skräddarsytt samarbete – steg för steg

Höj trivseln

På Smiling Faces pratar vi ofta och gärna om våra härliga kunder och hur vi anpassar våra olika samarbeten. Men hur ser ett första möte ut och vad menar vi egentligen med ett skräddarsytt samarbete? Fortsätt läsa så går vi igenom processen – steg för steg!

1. Vi hälsar på hos dig

Det första vi gör är att komma och hälsa på hos dig på ditt kontor! Där får alla som vill medverka men vi ser gärna att en Office Manager, som är ansvarig för kontorets pauser, är med. Vi kommer att presentera oss, våra värderingar och våra fem ben som vi så snyggt namngett på engelska:

  • Coffee: Vår core business. Vi älskar kaffe i alla dess former!
  • Water: Vattenmaskiner för att hålla vätskenivåerna i balans. 
  • Fruit: Fruktleveranser av ekologisk frukt.
  • Goodies: Allt till fikat! Exempelvis semlor, kanelbullar, mjölk och honung till teet.
  • Event: Skapa ett oförglömligt event. Vad sägs om en barista som kommer ut till er, en glass- eller popcornmaskin?

Sedan vill vi gärna se över er lokal för att tillsammans med dig se vad som är bra idag och vad som skulle kunna fungera bättre. Under rundvandringen kommer vi att ställa frågor för att få veta hur ett drömscenario ser ut för dig och hur vi kan underlätta din vardag. Exempelvis hur du vill att kollegor och gäster ska röra sig i lokalen, vad anställda önskar under pausen och vilka policys inom till exempel klimatfrågan, matsvinn och fairtrade-produkter som är viktiga för er.

2. Vi bjuder in dig till oss

När vi har fått besöka dig vill vi givetvis bjuda igen och visa dig vårt kontor och showroom! Här får du möjlighet att lära känna oss bättre. Det är jätteviktigt eftersom relationen till din pausleverantör i många fall är avgörande. Alla kan ställa ut en kaffemaskin på ditt kontor, därför är det detaljerna runt omkring och servicen från leverantören som gör skillnaden.

När du är hos oss får du också se våra olika kaffemaskiner och lösningar som skulle kunna vara aktuella för dig. Du får smaka på olika kaffesorter och fundera kring val av bönor medan vi berättar om miljöpåverkan och hur vi på Smiling Faces klimatkompenserar hela vår affär.

3. Vi presenterar våra idéer

Nu är det dags för oss att skriva ner alla idéer vi fått efter att vi lärt känna er och ert behov bättre. Vi vill troligtvis prata vidare om hur maskiner kan placeras hos er och om det exempelvis finns vatten och el för det i dagsläget. Vi sätter ihop en presentation av våra förslag baserat på just dina behov och hur ditt kontor är utformat. 

Om ni gillar oss och det vi kan erbjuda blir detta starten på ett långt och roligt samarbete tillsammans!

4. Installation och uppstart

Det är nu du kommer att bli introducerad till er alldeles egna Paus Manager. Hen är din kontaktperson på Smiling Faces och kommer att ansvara för allt som har med just dina pauser att göra. Tillsammans skapar ni ett sortiment för pausen, exempelvis frukt, proteinbars, läsk, vatten och tesorter. 

Läs mer: Detta får du som kund hos Smiling Faces – Paus Managern

När vi installerat era nya maskiner tar vi ett möte för att utvärdera och kvalitetssäkra. Är det något mer du upptäckt att ni behöver? Vill du flytta något? Vi kommer även att komma ut till er och kolla installationerna kontinuerligt om något behöver fixas. Smiling Faces motto är att allt går att lösa!

5. Nu börjar leenden hagla!

Nu börjar vårt arbete för att göra dig nöjd och glad varje dag! Vi jobbar med personlig service och gör allt i vår makt för att underlätta din vardag. Vi vill verkligen lära känna dig och kommer att ha servicemöten med dig varje månad där vi ser över om det finns ett behov av nya varor eller om något behöver bytas ut. 

En sista grej. Leverantör är faktiskt egentligen inget vi gillar att kalla oss. Vi är din vän i vardagen som hjälper dig att bli en hjälte på kontoret!

Make us smile - dela detta inlägg:

Fler inlägg